03 de març 2011

5è pecat capital

Conforme anem creixent ens anem coneixent. Moltes vegades fent revisió d'accions passades. A vegades inclús tendim a pensar en el nostre 'yo' passat i pensem que faríem les coses de manera diferent. Pensem això perquè ho veiem des del prisme del 'yo' present, traint-nos així a nosaltres mateixos. Doncs no pensem que el 'yo' passat en aquell moment, era el 'yo' present.

De tant en quant, realitzant aquest anàlisi introspectiu, pots descobrir coses de tu mateix que no t'agraden. Fa pocs dies, vaig reconèixer en mi sentiments d'enveja. I no em va resultar gens agradable sentir-los. Encara avui penso que podria tornar a sentir el mateix en la mateixa situació. I sent conscient que és enveja, no ho podria evitar. És normal sentir-se malament al sentir enveja? És l'enveja en sí una cosa dolenta? Jo, en el meu afany d'intentar fer sempre les coses com crec que s'han de fer (el que tothom em diu 'ets massa bo'), voldria intentar deixar de sentir enveja en certes situacions.

Pel meu bé... espero aconseguir-ho...